ארבעת הצעדים ליצירת סרטון מושלם!

צילום קורס דיגיטלי

בסרטון הבא אני הולך לחשוף בפניכם, בעלי העסקים – מהם ארבעת הצעדים ליצירת סרטון מושלם:

 

 

בעל עסק יקר, כבר הבנת שאתה חייב סרטון לעסק שלך, אך איזה סרטון אתה צריך בידיוק ומאיפה מתחילים?

במאמר הבא אני אחשוף בפניך את ארבעת הצעדים שיעזרו לך להבין בידיוק איך להוציא את המיטב מהסרטון העתידי שלך ולגרום להמון לקוחות פוטנציאלים להשאיר פרטים או להשאיר את הטלפון שלהם, בציפייה שתחזרו אליהם על מנת לתת שירות.

אבל לפני כן, נעים מאוד, שמי לירן שחר, הבעלים של LSV הפקות, עוסק בתחום הוידאו בניית אסטרטגיות שוייק, ייעוץ שיווקי ויצירת פרסומות לעסקים מעל לעשור.
יצרתי אלפי פרוייקטים וסרטונים למאות לקוחות מרוצים, ששיפרו את התדמית האישית והעסקית שלהם, הכפילו ושילשו את המחזורים שלהם, פתחו עוד סניפים והעסיקו עוד עובדים. בהמשך גם אתם תבינו איך סרטון טוב יגרום לעסק שלכם לפרוח.

במשך המון שנים נתקלתי בלקוחות שלא היו מודעים לכוח של הוידאו, ונשארו תקועים חזק מאחורה בציפייה ללקוחות מפרסום של פוסטים, תמונות, או יותר גרוע, פה לאוזן.. שלא תבינו לא נכון.. אני מאוד אוהב לקוחות שמגיעים מפה לאוזן, אך בפה לאוזן יש בעיה אחת והיא מאוד מאוד גדולה. אתם לא יכולים לשלוט על כמות הלקוחות והפניות שיגיעו אליכם בכל רגע נתון. להבדיל מפרסום של סרטונים באופן ממומן, שאתם המשפיעים הבלעדיים על כמות הלקוחות שיפנו אליכם בכל תקופה נתונה. אתם מחליטים, בליווי איש דיגיטל כמובן, כמה “גז” לשים על כל קמפיין או סרטון, וככל שתלחצו יותר על הגז, ככה יגיעו יותר פניות..

מה איתכם? יש לכם עסק ואין לכם סרטון? יכול להיות שאתם מסתפקים בפה לאוזן ומכמות הלקוחות שיש לכם כרגע ואתם לא מעוניינים לגדול ולהרחיב את העסק שלכם וזה בסדר גמור. הסרטון הזה לא פונה אליכם. הסרטון הזה פונה לאנשים שצמאים ללקוחות חדשים וכמה שיותר מהם.. ואני מבטיח לכם, במצח נחושה – סרטון וידאו שמדוייק לעסק שלכם, יגרום בידיוק לכך. תתכוננו למבול של פניות.

ועכשיו, בואו נדבר על הצעדים שיעזרו לכם להבין איזה סרטון אתם צריכים. אני יודע שזה נשמע מאוד גדול ואולי אפילו רחוק, אך מה שמפריד ביניכם לבין סרטון מדוייק לעסק שלכם הם כמה שאלות פשוטות שאתם צריכים לשאול את עצמכם.

השאלה הראשונה ואחת החשובות היא – מהי המטרה העיקרית שלכם?

מטרה יכולה להיות המון דברים. האם תרצו שבאמצעות הסרטון יגיעו אליכם יותר פניות מלקוחות? מה שאומר שהסרטון יהיה מעט יותר אגרסיבי ומכירתי, או שבכלל תרצו שהסרטון יגרום לכך שהעסק שלכם ישב חזק מאוד בתוך הראש של האנשים שצופים בו מה שמצריך רעיון קריאיטיבי מתוחכם ומעניין יותר. אולי תרצו, באמצעות סדרת סרטונים, לתת ערך שיצייר אתכם כאוטוריתות בתחום שלכם? מה שמצריך מכם להתחיל לכתוב תכנים, והרבה. או שאתם בכלל מוצאים את עצמכם מסבירים ללקוחות שלכם על שירות או מוצר מסויים שוב ושוב, עשרות ומאות פעמים כל חודש. במקרה הזה למשל, באמצעות סרטון הסבר מדוייק תוכלו להמנע מלהסביר ופשוט לשלוח ללקוחות שלכם את הסרטון.

השאלה השניה היא מי הקהל יעד שלכם? האם הקהל הוא מעורב נשים וגברים?

או שהקהל שלכם הוא 90 אחוז נשים לדוגמה, ואז שווה לצלם סרטון שפונה לנשים ולדבר בלשון נקבה, מה שיעזור לכם להפחית עלויות פרסום ולהיות ממוקדי מטרה. האם הקהל שלכם הוא מבוגר יותר? צעיר יותר? גם וגם? שאלה זו תעזור לכם לדעת באיזה סגנון לדבר, קליל וזורם יותר, או רציני ומשמעותי. האם יש תחומי עניין ספציפים לקהל שלכם, או דברים שיעזרו לכם למשוך אותו לתוך הסרטון. מה הקהל שלכם אוהב לשמוע? סיפורים? או ישר ולעניין. קהל יעד מדוייק יותר, יביא תוצאות טובות יותר. קחו לכם זמן לדייק את הקהל שלכם וליצור את הדמות של הלקוח האולטימטיבי.

השאלה השלישית היא, מי הולך להופיע ולהוביל את הסרטון?

וזו שאלה מעניינת. לא הרבה בעלי עסקים ואנשים באופן כללי רגילים או מרגישים בנוח ממול המצלמה, ובאופן כללי, לרוב האנשים זו כנראה תיהיה הפעם הראשונה.. בהקשר הזה, אני חייב להרגיע אתכם. הסירו דאגה מליבכם. חלק גדול מתהליך הצילום אצלנו בסטודיו מוקדש להכנה לעמידה מול מצלמה. אנו מקדישים זמן לא קצר להעלאת הבטחון של המצולם לדיבור מול המצלמה, להגייה נכונה של מילים, טונציה נכונה, דיבור באופן אותנטי, תנועות ידיים נכונות ועוד. רק כאשר אנו מבחינים שאותו בן אדם מוכן להצטלם אנחנו שולפים את המצלמה, ולא דקה אחת קודם. אז שוב, מהבחינה הזאת, הסירו דאגה מלבכם. אם אתם הפנים של העסק או נותני השירות המרכזיים, חשוב שאתם תיהיו אלה שיופיעו בסרטון. אלו שצופים בסרטון צריכים להתחבר אליכם, ועל ידי כך שהם רואים אתכם מדברים, אתם יוצרים אמינות והזדהות עם הלקוח. במידה ותרצו פנים מוכרות שיובילו את הסרטון, גם זו אופציה, וכאן נצטרך להבין מי הם הפנים שתרצו שהמותג שלכם יזדהה איתו. כמובן שככל שהפנים יהיו מוכרות יותר, כך גם החור בכיס יהיה גדול יותר.

השאלה הרביעית היא איך ומאיפה לעזאזל מתחילים לכתוב את הטקסט לסרטון?

נכון, לא פשוט לכתוב תוכן.. אבל אין אף אחד שמכיר את העסק שלכם, טוב יותר מכם. ובכל זאת, תנו לי לעזור לכם. אם זה סרטון הסבר על מוצר או סרטון ערך, כדאי שתתחילו לקבל השראה מכתבות אשר מתרוצצות באינטרנט. עם זה סרטון תדמיתי או פרסומי, מה שאני רוצה שתעשו זה, קחו דף ועט ותרשמו בו את הנקודות הבאות: מהי הבעיה העיקרית אשר הלקוחות שלי נתקלים בה כאשר הם צריכים את השירות או המוצר שלי? מעולה. עכשיו תכתבו למה דווקא אתם? זאת אומרת, למה שמתוך כל ההיצע הקיים בשוק בתחום שלכם, הם יפנו דווקא אליכם? השירות שלכם טוב יותר? זמן ההספקה? המחיר? יש לכם מבצע מסויים? יש לכם שיטה שייחודית לכם? או רעיון שפיתחתם? מעולה.. לכתוב. הדבר הבא הוא, תכתבו בכמה שורות על עצמכם, מי אתם, כמה זמן אתם עוסקים במקצוע שלכם ומה מניע אתכם לעשות את מה שאתם עושים. מעולה חברים! אתם מתקדמים מעולה. יש לכם את הבסיס להתחיל לכתוב את התוכן לסרטון שלכם וזה שווה לא פחות מזהב.
במידה ותרצו להתקדם איתנו ביחד, אנחנו ניקח את הנקודות שכתבתם ונהפוך אותם לסרטון מנצח! פנו אלינו.

תפריט נגישות

הגיע הזמן שהעדשה שלנו תהיה מכוונת אליך